Thursday, December 30, 2010

My Love Merida Matts 40D

Salam,

Firstly... aku pinjam pic PBL bicycle, kota tinggi... (sebenarnya mmg ni la basikal aku)
actually ni adalah basikal ke-2 aku selepas Jamis X-Trail 2.0...
aku bebetul teruja dgn basikal baru ni... bcoz feel dia tak sehebat masa aku pakai Jamis (7-speed)..
anyway lepas beberapa kayuhan... aku dah makin serasi... mana taknya.. hampir setahun lebih aku tak kayuh sebab ditukarkan ke Genting Highlands...
Starting from today... aku nak bergiat aktif dlm berbasikal... klu boleh semua Jamboree aku nk join...
bukan apa sekadar menambah kenalan...

Merida Matts 40D...

Groupset: Shimano Alivio 2011 (9 speed) next week DEORE 2010 + XT RD... hehehehe
Brake; Tektro Draco Oil
Wheelset: Alex DP17 (sedang memikirkan FULCRUM REDMETAL5 @ MAVIC CROSSRIDE???)
Handle & Stem: X Mission (silap2 mggu depan tukar carbon)
Seatpost: X Mission (aku dah upgrade FSA carbon)
Saddle: X Mission (aku dah upgrade Specialized)
Fork: RST GILA 100mm (smlm bru upgrade EPICON 100mm)... hehehehe akhirnya..

3 comments: